Short Courses on Computer Graphics, Image Processing and Computer Vision
Let me know what you think Mail me...

Course 3D_OpenGL: 3D-Graphics with C++ and OpenGL

Copyright © by V. Miszalok, last update: 2011-03-22

  Visitors since 01-01-2002
deutsch english
Entwicklungsumgebung und Graphikkarten-Treiber
OpenGL Libraries und Includes
Animierte Dreiecke
Development Environment and Graphics Driver
OpenGL Libraries and Includes
Moving Triangles

Entwicklungsumgebung und Graphikkarten-Treiber

Betriebssystem Windows 7 mit
Visual C++ 2010 Express und Visual Studio Service Pack 1.

OpenGL-Treiber und DirectX-Treiber werden so gut wie immer in einem einzigen Installationsprogramm zusammen geliefert.
Stellen Sie sicher, dass Sie den neuesten OpenGL-Treiber haben, indem Sie alle Treiber Ihrer Graphikkarte auf neuesten Stand bringen.
- Starten Sie das DirectX-Diagnoseprogramm C:\Windows\System32\dxdiag.exe (oder wo dxdiag.exe sich auch immer auf Ihrer Festplatte sich verbergen mag).
- Auf der dxdiag-Anzeige-Karteikarte stehen Hersteller und Typ Ihrer Graphikkarte.
- Suchen Sie im Internet den Hersteller, laden und installieren Sie die neuesten Treiber für Ihre Karte.

Development Environment and Graphics Driver

Operating system Windows 7 with
Visual C++ 2010 Express and Visual Studio Service Pack 1.

Nearly always the OpenGL-driver and the DirectX-driver are packed together in one program that installs both drivers.
Make sure You have the state of the art OpenGL-driver by updating all drivers of Your graphics card as follows:
- Start C:\Windows\System32\dxdiag.exe (or wherever it may be hidden on the hard disk).
- Check the manufacturer and the type of Your graphics card on the dxdiag-Display-tab .
- Search the manufacturer on the internet and download the most recent driver installation.


OpenGL Libraries und Includes

1. Unter Windows 7 suchen Sie das Verzeichnis C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\Lib auf Ihrer Festplatte.
Suchen Sie OpenGl.Lib.
Wenn Sie OpenGl32.Lib nicht finden, holen Sie es von hier: opengl32.lib.

2. Suchen Sie das Verzeichnis C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\Include auf Ihrer Festplatte.
Suchen Sie Gl.h.
Wenn Sie Gl.h nicht finden, holen Sie es von hier: gl.h.

3. Diese zwei Dateien genügen für den Anfang. Fortgeschrittene benötigen zwei weitere Libraries und zwei weitere Includes:
glaux.lib und glu32.lib und glaux.h und glu.h.

OpenGL Libraries and Includes

1. Look for the directory C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\Lib on Your hard disk.
Look for OpenGl.Lib.
If there is no OpenGl32.Lib download it from here: opengl32.lib.

2. Look for the directory C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\Include\gl on Your hard disk.
Look for Gl.h.
If there is no Gl.h download it from here: gl.h.

3. At first there is no need for more. Advanced OpenGL programming requires two more libraries and two more includes:
glaux.lib and glu32.lib and glaux.h and glu.h.


C1: Animierte Dreiecke

     
   

C1: Moving Triangles

ZIP 10kB Demo → Download and start triangle1.exe
ZIP 16kB Demo → Unzip and start triangle1.sln
Link C# Guidance
PDF C# Guidance Print Version
Link C# Complete Code
PDF C# Complete Code Print Version
top of page: